onze publicaties

de Duinstichting heeft heel wat gepubliceerd

Nieuwsbrieven, brochures, nota’s en een krant
De stichting geeft een aantal keer per jaar een digitale “Nieuwsflits” uit. Door de stichting zijn diverse artikelen geschreven, die onder andere werden geplaatst in “&Holland”, het online magazine van de provincie NH. De stichting heeft ook drukwerk uitgegeven. Drie opiniebladen (brochures) met de naam “Wij hebben de dennen nodig” werden gedrukt en uitgegeven en onze krant “Dennenappèl” werd in december 2017 huis-aan-huis verspreid in de gemeente Bergen (NH). Onze bestuursleden Joke Volkers en Jan Engelbregt schreven mee aan het literaire boek van Uitgeverij Conserve “Hier is zon, zee en zand – van Nicolaas Beets tot Adriaan van Dis”.

Al onze eigen uitgaven zijn voor u beschikbaar
U kunt onze brochures en onze krant inzien en downloaden door op de aangegeven cursief getypte tekst bij de betreffende publicatie te klikken.

Als ondersteuning en toelichting van ons burgerinitiatief om de boskap te stoppen, hebben we onderstaande 3 nota’s opgesteld, waarin veel relevante informatie is te vinden over de natuur in de Noord Kennemerduinen (de door SBB beheerde Schoorlse Duinen en het door PWN beheerde NH Duinreservaat).
Aanbiedingsnota, voor Provinciale Staten, 29 november 2019 (klik hier)
Aanvullingsnota, voor Commissie Natuur, Landbouw en Gezondheid, 13 januari 2020 (klik hier)
De Puntjes op de i, voor Provinciale Staten, 3 maart 2020 (klik hier)

De uitgaven van onze “Nieuwsflits“:
Nieuwsflits mei 2019 (klik hier)
Nieuwsflits februari 2019 (klik hier)
Nieuwsflits december 2018 (klik hier)
Nieuwsflits november 2018 (klik hier)

Door ons uitgegeven Brochures “Wij hebben de dennen nodig” waarin u veel te weten kunt komen over de natuur in de duinen en de plannen on die natuur om te vormen tot stuiven zand en grasland.
(klik voor inzien of downloaden van een brochure op het cursieve nummer onder de voorpagina)

nummer 1                                               nummer 2

Onze in 2017 huis-aan-huis in Schoorl verspreide krant “Dennenappèl“.
(klik voor inzien of downloaden op de cursieve tekst onder de voorpagina van de krant)

krant 2017

Terug naar ‘wetenswaardig’